Personal eDM kalender

De Personal electronic Direct Mail kalender is bedacht om jouw bedrijf te ontzorgen met e-mail marketing. Wij versturen meer dan 800 e-mails per maand voor autobedrijven en delen graag onze exportise met je. Wil je relevant zijn voor verschillende type klanten dan heb je ook verschillende soorten communicatie nodig. We helpen je aan goede teksten, templates en zorgen ervoor dat er op het juiste moment wordt gecommuniceerd. Je wordt volledig ontzorg met een goed gevulde communicatiekalender waarmee je onder de aandacht blijft bij je klanten en fans.

Maatwerk communicatie

We vertalen je ideeën naar maatwerk e-mailings. Hoe gerichter de boodschap, hoe groter het succes.

 

Wat betreft de inhoud van de nieuwsberichten is alles mogelijk. Of het nu gaat om het delen van nieuws over nieuwe auto's en aanbiedingen, het geven van tips voor onderhoud en reparaties, of het informeren over belangrijke ontwikkelingen in de autobranche, wij zorgen ervoor dat jouw klanten altijd op de hoogte zijn.

En het beste van onze dienstverlening is dat je er zelf geen omkijken naar hebt. Wij zorgen voor het volledige proces, van de ontwikkeling van de nieuwsberichten tot het verzenden ervan. Je kunt je dus concentreren op waar jullie goed in zijn: het leveren van uitstekende service aan jullie klanten.

Blijf in contact met een goed gevulde eDM kalender

100% op maat, relevant voor je klant en volledig geimplementeerd in de Contactmodule.

Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw autobedrijf kunnen betekenen? 

We nodigen je graag uit voor een vrijblijvend gesprek, waarin we meer kunnen vertellen over onze diensten en de mogelijkheden die we bieden. Samen kunnen we bekijken hoe we jullie communicatie met klanten kunnen versterken en jullie bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen.

Het stappenplan

Strategie overleg

We gaan met jou of je team een eerste plan en grove planning maken om in de komende 12 maanden relevant onder de aandacht te komen bij je verschillende soorten klanten.  Dit doen we met inspirerende voorbeelden.

We ontwikkelen je eDM kalender

In het MFX team worden de wensen omgezet naar een strakke eDM planning. In de planning is altijd ruimte om in te spelen op actualiteiten of ontwikkelingen die zich in het jaar voordoen.

We gaan van start

Bij iedere mailing sturen we je een concept. We brengen de berichten met je input op smaak en verzenden hem via De Contactmodule. We houden de resultaten in de gaten en blijven hierover met je in gesprek.

Maak gebruik van onze jarenlange ervaring als e-mail marketingbureau voor de autobranche. We hebben duizenden berichten gemaakt en verzonden. Onze ervaring is; hoe kleiner de doelgroep en specifieker het bericht, des te groter het succes.

Wat gaan we voor je doen

In detail beschreven

In het team van MFX bekijken we je e-mail activiteiten die je via de Contactmodule hebt verzonden. Hoe vaak ben je onder de aandacht gekomen bij welke type klanten en wat kunnen we over succes vertellen?

We maken een afspraak met je om gezamenlijk een strategie te bepalen voor je marketing communicatiekalender in de komende 12 maanden. 

We starten met een grove opzet van wat er per maand verzonden zou kunnen worden aan e-mailberichten. Dit bepalen we per type klant om zo relevant mogelijk te zijn voor de ontvanger van het bericht.

De inhaakmomenten in het jaar nemen we met je door zoals de start van de lente, zomer, herfst en winter. Bepaalde feestdagen waarop je activiteiten hebt zoals tweede paasdag, kerst en pinksteren. Of wil je misschien ook iets doen op Valentijnsdag, moeder- en vaderdag?

Klanten hebben belang bij een goed werkende auto en met de dagelijks geautomatiseerde contactmomenten ontvangen zij relevante berichten voor onderhoud, de keuring en meer. Met het ook op de vakanties lever je extra service door je after sales diensten en accessoires onder de aandacht te brengen. 

Zijn er nog modelintroducties gepland? Dan moet daar rekening mee worden gehouden. Hoe krijgen we gerichte aandacht voor de auto's die je in de etalage wilt zetten, daar helpen we mee. 

Ook occasionshows of andere verkoopstimulerende acties mogen niet ontbreken aan de kalender als je die hebt. 

Na het strategie overleg gaan we met het team van MFX aan tafel om een communicatieplan te maken. We brengen per type klant de momenten in beeld waarop we plannen om deze te versturen met eventuele opvolging.

In dit plan reserveren we tijd in de komende 12 maanden om de communicatie tot uitvoering te brengen. We maken een complete kalender met hierin de data waarop je wat van ons kunt verwachten en met welke deadlines we werken.

Als wij de marketing kalender intern hebben afgestemd dan presenteren wij hem aan je. Ongetwijfeld is er nog een idee opgekomen na het strategie overleg. Samen maken we de finale versie op van de communicatiekalender zodat je deze intern kunt presenteren.

Mischien goed om te weten:

We houden er rekening mee dat actualiteiten van invloed kunnen zijn op de inhoud en planning van de eDM kalender. Flexibiliteit is wat je van ons kunt verwachten.

Aan klanten mag je, ongevraagd en met permissie op basis van je factuurrelatie, een e-mail bericht sturen die commercieel van aard is. Het bericht moet wel enigzins betrekking hebben op de diensten en producten die je hebt geleverd aan je klant.

Aan personen die wel op de hoogte gehouden willen worden van de dingen waar je als autobedrijf mee bezig bent, moet iemand zich inschrijven voor het ontvangen van je nieuwsberichten. 

Wij maken een aanmeldpagina met een dubbele opt-in. Dat wil zeggen dat de klant zijn e-mailadres kan opgeven en daarna via de mailbox bevestigt akkoord te zijn met het ontvangen van e-mailberichten. Deze fans worden in een lijst opgeslagen die je kunt en mag koppelen aan je eDM kalender.

Uiteraard bevatten alle berichten die worden verzonden de mogelijkheid om je uit te laten schrijven. Dit wordt door de Contactmodule gerespecteerd en je kunt deze data gebruiken om andere systemen met te updaten als je wilt.

We vullen de eDM kalender waarvoor een aparte pagina is ingericht in de Contactmodule. Op deze plaats vind je alle campagnes, data en doelgroepen. Ook de importeurscampagnes zijn opgenomen in deze kalender zodat je een compleet beeld hebt van álle communicatie.

Per e-mailing op de kalender kun je van ons een opgemaakt concept verwachten. Wij schrijven teksten, organiseren beeldmateriaal en verwerken dit in de opgemaakte templates in de Contactmodule.

Na afstemming van de e-mail, zullen wij deze voor je bedrijf verzenden. We brengen je op de hoogte dat de mail vertrekt en als je wil, kunnen wij dit ook met je collega's delen. 

Als een mailing is verzonden stopt onze betrokkenheid niet. We meten het succes van je bericht door te kijken hoeveel er zijn aangekomen en geopend, hoeveel er op een actieknop of andere link is geklikt en welke mensen zich hebben uitgeschreven.

We vergelijken het succes van het bericht met soortgelijke e-mails van andere autobedrijven om eventueel de strategie aan te passen in detail. Uiteraard doen we dit in overleg.

We vinden het belangrijk dat de eDM kalender gevuld is met relevante berichten voor je klanten en fans. Om deze reden blijven we met je in contact om te peilen of de plannen die we hebben gemaakt ook daadwerkelijk relevant blijven.